Eerdere afgesloten incidenten

woensdag 20 november 2024 14:10:02 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zijn problemen met een deel van de inkomende gesprekken op ons telefonie platform. We hebben dit nu in onderzoek.
woensdag 20 november 2024 15:17:38 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De problemen komen uit het netwerk van de toeleverancier. Deze is een onderzoek aan het doen. Ondertussen zijn de gesprekken weer verstaanbaar. We wachten nog even op een afmelding.
woensdag 20 november 2024 17:28:17 - Een incident is opgelost.
Het blijkt dat een partij in het transport tussen de toeleverancier en ons een probleem met apparatuur had. Deze is opgelost en daardoor ook ons probleem met de telefonie. Alles is weer functioneel.

maandag 1 juli 2024 16:28:49 - We hebben een incident in onderzoek.
Er is op dit moment een storing in onze webmail omgeving. We werken aan de oplossing.
maandag 1 juli 2024 17:29:56 - Een incident is opgelost.
Na een relatief eenvoudige update van de software bleek de webmail omgeving niet meer te werken. We hebben de vorige versie terug geplaatst, waarna het weer werkt.

donderdag 13 juli 2023 22:06:15 - We hebben een incident in onderzoek.
Er lijkt op dit moment een storing in het xDSL netwerk. We zoeken naar de oorzaak.
donderdag 13 juli 2023 23:09:40 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De verbinding naar het xDSL netwerk is weer online, maar we zien nog wel veel packet loss optreden. We blijven de situatie in de gaten houden.
donderdag 13 juli 2023 23:11:32 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De leverancier van de xDSL verbindingen meldt nu dat in hun netwerk zich een probleem voor doet. Er is nog geen oorzaak of oplostijd bekend.
vrijdag 14 juli 2023 04:49:00 - Een incident is opgelost.
De verbinding is weer online en alle xDSL lijnen moeten weer werken. We blijven de situatie nog enige tijd extra in de gaten houden.

vrijdag 28 april 2023 20:48:15 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment ondervinden we problemen in ons netwerk. Alles is zeer traag. We zijn aan het onderzoeken.
vrijdag 28 april 2023 22:03:17 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen lijkt het netwerk weer beter te werken. Alleen zijn daardoor diverse servers in de war. Die zijn we ook aan het herstarten.
vrijdag 28 april 2023 23:18:04 - Een incident is opgelost.
Alle servers werken weer. We houden het nog even in de gaten. Voorlopig sluiten we dit incident.

maandag 24 april 2023 10:41:06 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment ondervinden we hikkende gesprekken in de VoIP telefonie. Onze leverancier heeft dit bevestigd, ze zijn in onderzoek. We gaan op de hoogte gehouden worden.
maandag 24 april 2023 15:00:52 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen is het probleem nog niet gevonden. Het betreft overigens een klein aantal van de telefoon nummers.
maandag 24 april 2023 17:49:48 - Een incident is opgelost.
Het probleem is door de leverancier gevonden en opgelost.

vrijdag 24 maart 2023 15:17:44 - We hebben een incident in onderzoek.
Door een storing in de koelinstallatie in het datacenter in Rotterdam is sommige apparatuur daar uitgevallen. Ook de verbinding met het xDSL netwerk is verbroken. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
vrijdag 24 maart 2023 18:22:42 - Een incident is opgelost.
De koelinstallatie is weer in werking. Zojuist is alle apparatuur weer gestart en zijn alle xDSL weer online.

dinsdag 7 maart 2023 03:16:07 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zijn er serieuze problemen in ons netwerk, we zijn in onderzoek.
dinsdag 7 maart 2023 03:22:07 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
de problemen begonnen rond 02:52, daarna rond 03:05 raakte we ook ons management op afstand af. We gaan nu onderweg naar het datacenter.
dinsdag 7 maart 2023 04:08:10 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Zojuist is er apparatuur herstart, ons netwerk is weer bereikbaar. Nog niet alle diensten zijn terug, dat hebben we nog in onderzoek.
dinsdag 7 maart 2023 05:02:49 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Vanwege de netwerk problemen, kon ons cluster ook niet functioneren. Ondertussen is ons cluster weer stabiel. De meeste diensten zijn weer beschikbaar.
dinsdag 7 maart 2023 09:38:42 - Een incident is opgelost.
Alle diensten zijn al weer enige tijd beschikbaar en het netwerk is weer stabiel.

vrijdag 27 januari 2023 23:36:19 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment is er een voor ons nog onbekende storing die traagheid veroorzaakt. We zijn in onderzoek.
zaterdag 28 januari 2023 00:57:51 - Een incident is opgelost.
Er bleek een switch defect, die de vertraging in het netwerk gaf. Dit is opgelost waardoor alles weer normaal is.

woensdag 28 december 2022 10:04:03 - We hebben een incident in onderzoek.
Sinds 09:36 is er een storing in het gasvezel netwerk RTHA. De leverancier is hiervan op de hoogte en is op locatie in onderzoek.
woensdag 28 december 2022 11:16:40 - Een incident is opgelost.
Om 10:59 is het probleem door de leverancier opgelost. Alle verbindingen zijn weer online.

woensdag 14 december 2022 10:28:44 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
In de nacht van vrijdag 16 op zaterdag 17 december a.s. worden er tussen 00:00 en 02:00 uur werkzaamheden uitgevoerd aan onze core router. Hierdoor zal de verbinding met het internet enkele keren gedurende enkele minuten verbroken zijn.
zaterdag 17 december 2022 01:38:07 - Een incident is opgelost.
De werkzaamheden zijn met succes afgerond. Er was rond 00:30 een onderbreking van enkele seconden.

woensdag 28 september 2022 10:35:19 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Een van onze leveranciers van de glasvezel verbinding tussen Rotterdam en Capelle gaat in de nacht van donderdag 29 op vrijdag 30 september werkzaamheden uitvoeren tussen 23:00 en 07:00 uur. Het verkeer gaat daardoor over andere glasvezel verbinding met een iets beperktere capaciteit. We verwachtten daardoor nauwelijks tot geen impact op de dienstverlening.
vrijdag 30 september 2022 07:54:59 - Een incident is opgelost.
Rond 00:35 uur kwam onze verbinding weer op en de leverancier geeft aan dat de werkzaamheden om 05:30 uur zijn afgerond.

woensdag 28 september 2022 00:41:46 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment lijken er door de NL-IX updates uitgevoerd te worden hun switches. Deze werkzaamheden waren aangekondigd, maar wij stonden er niet bij als partij die er hinder van zouden hebben. Hierdoor zijn sommige websites en diensten op het internet mogelijk moeilijker bereikbaar.
woensdag 28 september 2022 07:08:24 - Een incident is opgelost.
Rond 02:20 uur is de koppeling met AMS-IX weer op en werkt alles weer normaal.

donderdag 8 september 2022 14:20:38 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zijn problemen met een deel van de inkomende gesprekken op ons telefonie platform. We hebben dit nu in onderzoek.
donderdag 8 september 2022 14:36:21 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen komen er weer alle inkomende gesprekken binnen. Het probleem liep tussen 13:58 en 14:28. Onze leverancier geeft aan bekend te zijn met het probleem en komt spoedig met een update.
donderdag 8 september 2022 15:27:16 - Een incident is opgelost.
Na 14:28 hebben wij gene probleem meer gezien. De leverancier heeft aangegeven dat het probleem op dat moment door hun is opgelost. We krijgen nog een RFO binnen een enkele dag. Vooralsnog sluiten we dit incident.
.

vrijdag 3 juni 2022 13:20:29 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zien wij een dienstverstoring bij een leverancier van ons. Er zijn veel DSL verbindingen onbereikbaar. Daarmee zijn ook diverse VoIP diensten ook onbereikbaar. We gaan navragen wat er aan de hand is.
vrijdag 3 juni 2022 13:21:51 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De diensten zijn vrij snel na onze melding weer online gekomen. We houden dit nog even in de gaten.
vrijdag 3 juni 2022 13:54:01 - Een incident is opgelost.
Er is (nog) geen antwoord gekomen op de vraag waarom de diensten kort onderbroken waren. Omdat alles gewoon online is, sluiten we dit ticket.

maandag 18 april 2022 14:25:07 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Sinds 1,5 uur ondervinden we grote netwerk problemen. We zijn in onderzoek, we hebben nog steeds geen idee.
maandag 18 april 2022 15:12:54 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
In het netwerk hebben we 1 kabel gevonden die het probleem was. Deze kabel is nu los. We gaan verder met het opstarten van de diverse servers die in de problemen zijn geraakt.
maandag 18 april 2022 15:38:25 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Er zijn al een aantal diensten uit ons cluster weer beschikbaar. We gaan verder met de nog missende diensten op te starten.
maandag 18 april 2022 18:43:41 - Een incident is opgelost.
Ondertussen hebben we zo goed als alles weer online. We lopen de laatste puntjes nog na.
donderdag 21 april 2022 10:25:53 - Er is een "reason for outage" document voor dit incident aangemaakt.

zondag 10 april 2022 15:29:06 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment ondervinden we vertragingen in ons netwerk. We zijn aan het onderzoeken.
zondag 10 april 2022 16:07:53 - Een incident is opgelost.
Er bleek een switch in de problemen, deze is opnieuw gestart, waarna de vertraging gestopt was.
.

woensdag 6 april 2022 10:58:25 - We hebben een incident in onderzoek.
Er zijn problemen op het AMS-IX internet knooppunt. We zien peers continu wegvallen en terugkomen, waardoor verkeer soms stokt. Tot de problemen opgelost zijn hebben we alle peers op AMS-IX uitgeschakeld, waardoor verkeer via andere routes wordt afgeleverd.
woensdag 6 april 2022 12:45:32 - Een incident is opgelost.
AMS-IX geeft aan dat het platform rond 10:45 uur weer stabiel is. Om 12:45 uur hebben wij de peers weer ingeschakeld.

dinsdag 8 maart 2022 11:35:29 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zijn er problemen in ons netwerk, we zijn in onderzoek.
dinsdag 8 maart 2022 12:17:15 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De problemen zijn nog aanwezig, toch zijn er diensten die wel werken. Het daadwerkelijke probleem is nog gevonden, we zoeken verder.
dinsdag 8 maart 2022 12:31:19 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Op dit moment is het een en ander al weer even stabiel.
dinsdag 8 maart 2022 15:14:50 - Een incident is opgelost.
De problemen zijn opgelost, de exacte oorzaak is nog niet gevonden. Daar gaan we nog verder naar zoeken en misschien wordt t.z.t. aan dit incident een RFO toegevoegd.

woensdag 2 maart 2022 10:35:35 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
In het datacenter in Rotterdam wordt in de nacht van 2 op 3 maart tussen 23:00 en 07:00 uur de UPS op de A-feed vervangen. Hierbij vinden aan de hand van een vooraf opgesteld en getoetst stappenplan schakelingen plaats op de hoofdverdeler en de UPS. Het datacenter acht het risico klein, maar mocht het mis gaan dan is de impact groot.
donderdag 3 maart 2022 07:33:56 - Een incident is opgelost.
Rond 04:50 uur kwam de melding dat de werkzaamheden succesvol zijn afgerond.

dinsdag 18 januari 2022 15:30:42 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment is er een probleem met een cluster bij ons, waardoor een aantal websites trager of helemaal niet reageren. We zoeken naar een oplossing.
dinsdag 18 januari 2022 17:43:54 - Een incident is opgelost.
Er is een defecte SSD gevonden, die is uit het cluster gehaald. De SSD zal later vervangen worden. Ondertussen is het cluster weer stabiel.

woensdag 17 november 2021 19:49:58 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment is er een storing in onze mailservers voor klanten (mail.box.nl). We werken aan de oplossing.
woensdag 17 november 2021 20:30:36 - Een incident is opgelost.
Het probleem is verholpen en om het in de toekomst te voorkomen is de diskruimte van alle servers die samen mail.box.nl vormen met een factor 32 vergroot.

woensdag 15 september 2021 19:50:16 - We hebben een incident in onderzoek.
Sinds ongeveer 19:22 uur is er een storing op het xDSL netwerk. We hebben contact met de leverancier gezocht over de oorzaak. Zodra we meer weten wordt dat hier gemeld.
woensdag 15 september 2021 21:00:47 - Een incident is opgelost.
Om 20:40 uur zijn alle xDSL verbindingen weer online. We houden de situatie even extra in de gaten.

woensdag 7 juli 2021 11:02:55 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Op zaterdag 10 juli tussen 01:00 en 06:00 zal er een uitbreiding op de B- feed worden gerealiseerd in het datacenter in Rotterdam.

De betrokken partijen hebben op 6 juli het schakelplan goedgekeurd en alle onderdelen van de installatie zijn gecontroleerd en onderhouden.

Volgens plan is er een externe bypass gerealiseerd op de B-Feed en blijft de A- Feed en het UPS vermogen hierop gedurende het onderhoud volledig beschikbaar. De B-Feed zal tijdens de werkzaamheden niet meer beschikken over een UPS waardoor deze tijdelijk een short break wordt.

Om het risico op netuitval te ondervangen zullen alle werkzaamheden worden uitgevoerd met de installatie in eilandbedrijf.

Naar verwachting zullen de werkzaamheden eerder rond 02.30 zijn afgerond.
.
zaterdag 10 juli 2021 10:23:53 - Een incident is opgelost.
De werkzaamheden zijn succesvol en zonder incidenten afgerond.

woensdag 9 juni 2021 11:38:08 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Vanavond, 9 juni, zullen er software downgrades worden uitgevoerd op de apparatuur die de verbindingen op het Capelle Trade Center en Capelle XS verzorgen. Naar het zich laat aanzien worden de recente onderbrekingen veroorzaakt door de nieuwste software die nu in de apparatuur aanwezig is. Met deze downgrade hopen we dat te verhelpen. Hierdoor zullen er tussen ongeveer 22:00 en 23:00 uur enkele korte onderbrekingen in de verbindingen optreden.
.
woensdag 9 juni 2021 22:58:20 - Een incident is opgelost.
De werkzaamheden zijn afgerond en alle verbindingen zijn weer online.

maandag 7 juni 2021 17:14:08 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Vanavond, 7 juni, zullen er opnieuw updates worden uitgevoerd op de apparatuur die de verbindingen op het Capelle Trade Center en Capelle XS verzorgen. Hierdoor zullen er tussen ongeveer 22:00 en 23:00 uur enkele korte onderbrekingen in de verbindingen optreden.
.
maandag 7 juni 2021 22:13:22 - Een incident is opgelost.
De werkzaamheden zijn afgerond en alle verbindingen zijn weer online.

vrijdag 4 juni 2021 17:48:41 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Vanavond, 4 juni, zullen er updates worden uitgevoerd op de apparatuur die de verbindingen op het Capelle Trade Center en Capelle XS verzorgen. Hierdoor zullen er tussen ongeveer 22:00 en 23:00 uur enkele korte onderbrekingen in de verbindingen optreden.
.
vrijdag 4 juni 2021 22:32:02 - Een incident is opgelost.
Het onderhoud is afgerond en alle verbindingen zijn weer online.

dinsdag 11 mei 2021 20:11:48 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Vanavond, 11 mei, zullen er software updates worden uitgevoerd op de apparatuur die de verbindingen op het Capelle Trade Center en Capelle XS verzorgen. Hierdoor zullen er tussen ongeveer 20:00 en 22:00 uur enkele korte onderbrekingen in de verbindingen optreden.
dinsdag 11 mei 2021 21:15:42 - Een incident is opgelost.
De software updates zijn uitgevoerd en alle verbindingen zijn weer online.

dinsdag 4 mei 2021 09:50:55 - We hebben een incident in onderzoek.
Er is op dit moment een storing bij een van onze leveranciers van telefonie verbindingen, waardoor inkomende en uitgaande gesprekken niet werken.
dinsdag 4 mei 2021 09:59:21 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De start van de storing is rond 09:35. We kunnen onze leverancier op dit moment niet bereiken.
dinsdag 4 mei 2021 10:04:41 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Het blijkt dat al vanaf 09:23 de gesprekken niet tot stand kwamen, sinds 09:35 zijn de gesprekken niet meer op te bouwen.
dinsdag 4 mei 2021 10:33:45 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Onze leverancier geeft zojuist aan dat ze zostraks een mededeling gaan doen. Ze erkennen dat er een probleem is en zijn met hun technische team daarmee aan de slag.
dinsdag 4 mei 2021 11:14:07 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Op dit moment zijn der verbindingen met onze leverancier weer online. Zo te zien zijn er ook weer gesprekken.
dinsdag 4 mei 2021 11:41:30 - Een incident is opgelost.
Onze leverancier heeft aangegeven dat het probleem is opgelost. In een later moment krijgen we nog een uitleg. Voor nu sluiten wij dit incident.

maandag 26 april 2021 09:19:37 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Op vrijdag 30 april a.s. worden er in de ochtend preventieve controle werkzaamheden aan de UPS uitgevoerd in onze colocatie in Capelle aan den IJssel. We verwachten geen impact op de dienstverlening.
vrijdag 30 april 2021 12:10:34 - Een incident is opgelost.
Het onderhoud is succesvol afgerond.

donderdag 29 april 2021 05:11:17 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Er is op dit moment een stroomstoring in Capelle aan den IJssel, waardoor onze apparatuur op noodstroom draait. We gaan ter plaatse om te onderzoeken wat de verdere impact is.
donderdag 29 april 2021 07:58:16 - Een incident is opgelost.
Rond 06:57 uur kwam de netstroom terug en enkele minuten later is weer over geschakeld op netstroom bedrijf. Helaas bleken enkele systemen voor deze wisseling te gevoelig, waardoor ze opnieuw startte.

donderdag 22 april 2021 13:37:33 - We hebben een incident in onderzoek.
Er is op dit moment een storing in het xDSL netwerk. We hebben de leverancier gevraagd naar de oorzaak.
donderdag 22 april 2021 13:43:48 - Een incident lijkt opgelost, maar het heeft nog steeds onze extra aandacht.
De xDSL verbindingen zijn weer online. Een oorzaak is nog niet bekend. We houden de situatie extra in de gaten.
donderdag 22 april 2021 14:22:45 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Gebruikers die hun modem na de uitval uit en weer aan gedaan hebben krijgen geen verbinding. De oorzaak daarvan ligt bij de autorisatie server van de leverancier.
donderdag 22 april 2021 16:18:35 - Een incident is opgelost.
De leverancier meldt dat het probleem verholpen is. Ook wij zien inmiddels alle uitgevallen xDSL verbindingen weer online.

donderdag 15 april 2021 16:17:56 - We hebben een incident in onderzoek.
Onze nameserver (DNS) lijkt op dit moment niet overal te functioneren. We hebben dit nu in onderzoek.
donderdag 15 april 2021 17:19:52 - Een incident is opgelost.
Het probleem bleek alleen te liggen bij klanten van Caiway. Daar is blijkbaar de DNS niet functioneel. Door het aanpassen van de DNS in 1.1.1.1 kan het probleem verholpen worden.

woensdag 24 maart 2021 10:49:53 - We hebben een incident in onderzoek.
Er doet zich op dit moment een probleem voor met de telefonie. Inkomende internationale gesprekken geven soms geen geluid. De leverancier onderzoekt het probleem.
woensdag 24 maart 2021 15:25:40 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Van onze leverancier kregen we de melding dat het probleem er nog is. Ze zijn er bezig om een oplossing te vinden.
donderdag 25 maart 2021 07:58:41 - Een incident is opgelost.
Het probleem is door de leverancier rond 00:20 als opgelost gemeld.

donderdag 4 februari 2021 13:21:03 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Er zijn op dit moment problemen met enkele van onze verbindingen met het internet. We zoeken naar de oorzaak.
donderdag 4 februari 2021 14:29:35 - Een incident is opgelost.
Het probleem lag bij een externe partij en lijkt opgelost. We blijven de situatie nauwkeurig in de gaten houden.

donderdag 7 januari 2021 19:18:46 - We hebben een incident in onderzoek.
Sommige diensten zijn slecht of niet bereikbaar door een storing op een van onze storage systemen. We werken aan een oplossing.
donderdag 7 januari 2021 20:25:49 - Een incident is opgelost.
Het storage systeem is weer stabiel en alle diensten zijn weer normaal bereikbaar.

donderdag 3 december 2020 08:50:43 - Er is een mededeling.
Afgelopen nacht, 3 december, tussen 00:38 en 00:48 was tijdens voorbereidende werkzaamheden in het datacenter in Rotterdam een onderbreking in de stroomvoorziening. Beide stroom feeds (A+B) waren uitgevallen, als gevolg van een onvoorziene situatie tijdens uitbreidingswerkzaamheden.

Na dit incident ontvingen wij deze melding van het datacenter:

"Op de B-feed waren geplande uitbreidingswerkzaamheden en hierbij is gecontroleerd de stroomvoorziening overgenomen door de A-feed. De UPS (noodstroomvoorziening) van deze A-feed heeft echter door nog onbekende oorzaak de stroomvoorziening afgeschakeld. Aangezien de B-feed al uitgeschakeld was vanwege de genoemde uitbreidingswerkzaamheden is het datacentrum gedurende 10 minuten spanningsloos geweest. De stroomvoorziening is hersteld en de werkzaamheden zijn afgebroken."

Wij verwachten in de loop van de dag meer informatie.
.
maandag 7 december 2020 11:03:46 - Een incident is opgelost.
Het datacenter zal deze werkzaamheden voorlopig uitstellen. De impact van de uitval bleek als datacenter zeer groot.
maandag 7 december 2020 17:52:51 - Er is een "reason for outage" document voor dit incident aangemaakt.

maandag 30 november 2020 12:25:13 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment ondervinden we onverstaanbare gesprekken in ons VoIP telefonie platform.
maandag 30 november 2020 12:36:36 - Een incident is opgelost.
Het probleem bleek bij de leverancier te zijn, die het snel hadden opgelost.

woensdag 18 november 2020 10:38:58 - Er is een mededeling.
Vanaf woensdagavond 18 november rond 23:00 tot donderdagochtend 07:00 zal 1 van de verbindingen tussen onze datacenters in Rotterdam en Capelle aan den IJssel gerepareerd worden. Tijdens het incident van 18 september is er een tijdelijk trace aangelegd. Deze zal nu vervangen worden door een definitieve. Er is geen impact op onze dienstverlening te verwachten.
donderdag 19 november 2020 08:01:33 - Een incident is opgelost.
De reparatie is succesvol uitgevoerd, er was geen impact op onze dienstverlening.

donderdag 22 oktober 2020 14:41:45 - We hebben een incident in onderzoek.
Sinds ongeveer 14:01 uur zijn diverse xDSL verbindingen uitgevallen. De oorzaak is nog niet bekend, maar er is een urgente ticket bij de leverancier aangemaakt.
donderdag 22 oktober 2020 14:59:51 - Een incident is opgelost.
Naar het zich nu laat aanzien zijn alle verbindingen wel beschikbaar, alleen is onze mogelijkheid om ze te controleren met een ping opdracht uitgeschakeld.

donderdag 1 oktober 2020 09:17:40 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zijn er problemen ons telefonie platform, een aantal telefoon nummers geven aan dat het nummer niet werkt. We hebben dit probleem in onderzoek.
donderdag 1 oktober 2020 09:30:21 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen zijn de telefoon nummers weer gaan werken. We zoeken nog verder naar de oorzaak.
donderdag 1 oktober 2020 09:50:25 - Een incident is opgelost.
Een proces op een andere server bleek niet goed meer te reageren. Dit proces is herstart, alles is stabiel.

vrijdag 18 september 2020 11:49:43 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Onze beide verbindingen tussen Rotterdam en Capelle zijn uitgevallen, waardoor alle diensten onderbroken zijn.
vrijdag 18 september 2020 14:01:10 - Een incident is opgelost.
Ondertussen is er een omleiding werkend gekregen, de diensten zijn weer beschikbaar.
maandag 21 september 2020 13:46:00 - Er is een "reason for outage" document voor dit incident aangemaakt.

vrijdag 18 september 2020 12:08:51 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Op dit moment zijn er problemen in ons netwerk, alle diensten zijn onbereikbaar, we zoeken naar de oplossing.
vrijdag 18 september 2020 13:07:19 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
In Rotterdam is er een grote glasvezel kabelbreuk, deze veroorzaakt onze problemen, het kan nog enige tijd duren voor deze hersteld is.
vrijdag 18 september 2020 13:53:31 - Een incident is opgelost.
Ondertussen is er een omleiding werkend gekregen, de diensten zijn weer beschikbaar.

zondag 6 september 2020 04:30:28 - We hebben een incident in onderzoek.
Er is op dit moment een verstoring bij onze toeleverancier van xDSL verbindingen waardoor een groot deel van deze verbindingen verbroken zijn.
zondag 6 september 2020 09:15:12 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Sinds ongeveer 07:45 lijkt de situatie weer stabiel al moet bij sommige verbindingen het modem even opnieuw gestart worden om de verbinding te herstellen.
zondag 6 september 2020 11:59:15 - Een incident is opgelost.
De storing doet zich niet meer voor en lijkt daarmee opgelost.

maandag 20 juli 2020 09:59:43 - Er is een mededeling.
In de vakantie periode is onze telefonische bereikbaarheid van maandag 20 juli tot en met vrijdag 21 augustus verkort. We zijn dan telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 15:00 uur. Vanaf maandag 24 augustus zijn we weer telefonisch te bereiken van 09:00 tot 17:00 uur.
maandag 24 augustus 2020 08:04:48 - Een incident is opgelost.
De vakantie periode is voorbij, we zijn weer telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

maandag 10 augustus 2020 15:44:33 - We hebben een automatisch aangemaakt incident in onderzoek.
De MySQL server op Aurum 01 lijkt het erg druk te hebben waardoor sommige queries op die server mogelijk langer duren of helemaal geen resultaat geven.
maandag 10 augustus 2020 18:37:13 - Een incident is opgelost.
Het probleem doet zich niet meer voor.

vrijdag 26 juni 2020 09:58:41 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment is er een probleem met de telefonie, we zijn in onderzoek.
vrijdag 26 juni 2020 10:59:57 - Een incident lijkt opgelost, maar het heeft nog steeds onze extra aandacht.
Het probleem lijkt verholpen door het herstarten van een van onze telefonie servers. We houden deze melding nog even open om zeker te zijn dat het ook daadwerkelijk opgelost is.
vrijdag 26 juni 2020 13:16:02 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Jammer genoeg hebben we te maken met een storing die we nog niet onder controle krijgen. Met regelmaat werkt het, maar dan toch ineens kunnen er geen gesprekken opgebouwd worden. We zijn nog steeds aan het zoeken wat de oorzaak is, zodat we het kunnen oplossen.
vrijdag 26 juni 2020 21:21:52 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen is sinds 16:00 het telefonie platform stabiel. Ook begrijpen we op dit moment beter de oorzaak. Er is een software aanpassing nodig, die we nu testen op een apart platform. Zodat we het huidige platform nog kunnen laten draaien, nu die stabiel is.
zaterdag 27 juni 2020 20:47:25 - Een incident is opgelost.
De software aanpassing is uitgevoerd, het platform is stabiel gebleven. Voor nu sluiten we dit incident, maar blijven het telefonie platform goed in de gaten houden.
donderdag 2 juli 2020 17:32:16 - We hebben een incident opnieuw geopend.
De software update heeft het probleem niet volledig verholpen. In de nacht van donderdag 2 op vrijdag 3 juli zullen we tussen 05:00 en 06:00 werkzaamheden uitvoeren, waardoor de telefonie op de server Argon 02 een of meerdere keren enkele minuten niet beschikbaar zal zijn.
vrijdag 3 juli 2020 05:56:14 - Een incident is opgelost.
De werkzaamheden zijn afgerond. We houden het systeem de komende tijd extra in de gaten.

dinsdag 16 juni 2020 16:42:07 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Door een spontane herstart in de core router was er tussen ongeveer 16:33 en 16:41 geen verbinding met het Internet. De router is inmiddels weer op en de verwachting is dat alles spoedig weer normaal zal zijn. We onderzoeken nog wat de oorzaak was.
dinsdag 16 juni 2020 17:01:55 - Een incident is opgelost.
Alle verbindingen zijn weer online en de oorzaak blijkt een zeldzaam voorkomende bug in de kernel software van de router.

vrijdag 27 maart 2020 11:46:43 - We hebben een incident in onderzoek.
De Carbonium 01 is uitgevallen en wil niet direct meer starten. We zijn aan het onderzoeken wat het probleem is.
vrijdag 27 maart 2020 12:00:54 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen loopt de Carbonium 01 server weer, maar een aantal websites zijn nog heel traag. We zoeken verder naar het probleem en de oplossing.
vrijdag 27 maart 2020 12:26:15 - De oorzaak van een incident is gevonden en we werken aan de oplossing.
Het probleem is opgelost, het bleek alleen over een aantal websites te gaan met een specifieke plugin. Er was een blokkade ontstaan, waardoor de plugin lang moest wachten. De blokkade is opgeheven, allee website zijn weer snel.
vrijdag 27 maart 2020 12:27:16 - Een incident is opgelost.
Het probleem is opgelost.

maandag 23 maart 2020 12:27:41 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
In de nacht van woensdag 25 op donderdag 26 maart a.s. zullen er tussen 02:00 en 06:00 uur werkzaamheden plaatsvinden aan het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport. Daardoor zullen er meerdere korte onderbrekingen in de internet verbinding plaatsvinden.
donderdag 26 maart 2020 08:52:55 - Een incident is opgelost.
De werkzaamheden zijn afgerond.

vrijdag 21 februari 2020 08:37:29 - We hebben een incident in onderzoek.
Na een software update op de webserver Carbonium 01 blijken diverse sites niet meer te werken. We zoeken naar de oplossing.
vrijdag 21 februari 2020 09:41:58 - Een incident is opgelost.
De oorzaak bleek in gewijzigde rechten van bepaalde mappen en bestanden te zitten. Het probleem is opgelost en alle websites op Carbonium 01 werken weer naar behoren.

maandag 23 december 2019 10:07:59 - Er is een mededeling.
Tijdens de kerstdagen en op vrijdag 27 december zijn wij gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Op maandag 30 december zijn we wel bereikbaar en op dinsdag 31 december sluiten we om 15:00 uur. Vanaf 2 januari 2020 zijn we dan weer te bereiken.
donderdag 2 januari 2020 12:33:30 - Een incident is opgelost.
Vanaf vandaag, 2 januari 2020, zijn we weer telefonisch bereikbaar tussen 9 en 17 uur.

vrijdag 20 december 2019 19:04:10 - We hebben een incident in onderzoek.
Op een van de stroom subverdelers in onze colocatie is onverwacht om 18:26 uur de aardlekschakelaar uit gegaan. Daardoor viel in een vijftal racks de stroom op een van de voedingen in die racks weg. Ongeveer 2 minuten later is de stroomvoorziening hersteld.
vrijdag 20 december 2019 19:06:02 - Een incident is opgelost.
We zoeken naar de oorzaak van het uit gaan van de aardlekschakelaar, maar verwachten geen vervolg incidenten.

woensdag 20 november 2019 22:00:25 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment is er een probleem met ons netwerk, niet alle diensten zijn beschikbaar, we zoeken naar de oplossing.
woensdag 20 november 2019 22:36:29 - Een incident is opgelost.
Door een probleem met een disk werd ons cluster zo traag dat diensten zoals e-mail niet meer wilde werken. De disk is verwijderd, het netwerk en diensten zijn weer stabiel.

vrijdag 4 oktober 2019 12:07:11 - We hebben een incident in onderzoek.
We zien delays in round-trip tijden via de NL-ix. Dit platform gaan we tijdelijk uitschakelen, zodat routes over andere internet exchanges gaan lopen.
vrijdag 4 oktober 2019 12:20:22 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen zijn onze verbindingen met het NL-ix platform uitgeschakeld. En we hebben ook een bevestiging van de NL-ix, die aangeven problemen te hebben.
vrijdag 4 oktober 2019 12:25:24 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Op dit moment ziet het NL-ix platform er stabiel uit. We wachten met inschakelen van dit platform op de afmelding van het incident bij de NL-ix.
vrijdag 4 oktober 2019 12:51:26 - Een incident is opgelost.
Zojuist gaf NL-ix aan dat de veroorzaker gevonden is en het probleem verholpen. Onze verbindingen op het NL-ix platform zijn weer ingeschakeld.

woensdag 4 september 2019 11:42:08 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment is er een probleem met de interne message-broker, waardoor telefoon gesprekken niet op gang komen. We zoeken naar de oplossing.
woensdag 4 september 2019 12:17:28 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen werkt de telefonie weer. Alleen is de message-broker nog niet compleet actief. We werken verder aan de oplossing.
woensdag 4 september 2019 12:32:07 - Een incident is opgelost.
De message-broker is weer helemaal online. We gaan nog uitzoeken waarom deze message-broker was gestopt.

maandag 1 juli 2019 10:02:40 - Er is een mededeling.
In de vakantie periode is onze telefonische bereikbaarheid van maandag 8 juli tot en met vrijdag 30 augustus verkort. We zijn dan telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 15:00 uur. Vanaf maandag 2 september zijn we weer telefonisch te bereiken van 09:00 tot 17:00 uur.
vrijdag 30 augustus 2019 17:05:09 - Een incident is opgelost.
Vanaf maandag zijn we weer bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

donderdag 25 juli 2019 10:16:39 - We hebben een incident in onderzoek.
Vanwege een defect in een virtual sever, zijn een aantal diensten uitgevallen. We zijn bezig de diverse diensten weer op andere virtual servers op te starten.
donderdag 25 juli 2019 11:20:53 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De diverse diensten zijn weer gestart. Alleen is nog niet alle mail verwerkt.
donderdag 25 juli 2019 12:18:02 - Een incident is opgelost.
Ondertussen zijn ook alle emails verwerkt.

maandag 24 juni 2019 16:33:09 - We hebben een incident in onderzoek.
Er is op dit moment een grote landelijke storing in de telefonie van KPN. Wij hebben daar op zich geen hinder van, maar veel gesprekken gaan natuurlijk naar nummers die bij KPN zijn ondergebracht, waardoor gesprekken toch niet tot stand komen.
maandag 24 juni 2019 20:03:14 - Een incident is opgelost.
De storing is opgelost.

woensdag 19 juni 2019 09:08:28 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment ondervinden we problemen met uitgaande gesprekken in ons telefonie platform. We zoeken naar een oplossing.
woensdag 19 juni 2019 09:52:15 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Met een noodoplossing zijn de uitgaande gesprekken weer werkend gemaakt. We werken nu aan een definitieve oplossing.
woensdag 19 juni 2019 10:23:23 - Een incident is opgelost.
Er is nu een definitieve oplossing. Alles werkt weer naar behoren.

vrijdag 10 mei 2019 08:47:52 - We hebben een incident in onderzoek.
Een deel van onze VoIP klanten kan niet naar buiten bellen door een storing bij de leverancier van onze uitgaande verbindingen. We zijn op zoek naar de reden van deze storing en oplossing.
vrijdag 10 mei 2019 08:55:09 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Inmiddels is duidelijk dat inkomende gesprekken wel lukken, alleen uitgaande gesprekken werken niet. De leverancier werkt aan een oplossing.
vrijdag 10 mei 2019 09:21:12 - Een incident is opgelost.
Het probleem is even na negen uur door de leverancier verholpen.

donderdag 11 april 2019 14:08:41 - We hebben een incident in onderzoek.
We zijn de verbinding met het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport kwijt. We hebben de leverancier gevraagd om meer informatie over deze verstoring.
donderdag 11 april 2019 15:16:45 - Een incident is opgelost.
De verbindingen zijn weer terug. We hebben nog geen melding over de oorzaak gehad.

woensdag 10 april 2019 16:07:55 - We hebben een incident in onderzoek.
Er is een storing geconstateerd in het xDSL netwerk. We hebben gemerkt dat er een korte onderbreking op xDSL verbindingen is opgetreden. De storing leek opgelost, maar we hebben gemerkt dat dit toch niet het geval bleek te zijn. We zijn nog aan het onderzoeken waar het probleem door is ontstaan. Er is nog geen verwachte oplostijd bekend.
woensdag 10 april 2019 16:42:24 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen zijn veel, zo niet alle, xDSL verbindingen weer online.
woensdag 10 april 2019 16:59:01 - Een incident is opgelost.
Duidelijk is dat alle verbinding weer terug zijn.

dinsdag 9 april 2019 12:30:49 - We hebben een incident in onderzoek.
Sinds gisteren hebben we te maken met een overbelasting op onze DNS servers. Het betreft zeer grote hoeveelheden vreemde verzoeken. Daardoor zijn onze DNS servers traag in het antwoorden naar correcte verzoeken. Met onze firewall proberen we de juiste rules aan te maken om deze vreemde verzoeken te blokkeren.
dinsdag 9 april 2019 13:43:46 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen is de load van de DNS servers flink omlaag. Het een en ander zou weer sneller moeten werken.
dinsdag 9 april 2019 15:49:37 - Een incident is opgelost.
Onze DNS servers zijn weer stabiel. De vreemde verzoeken zijn nu verdwenen.

maandag 8 april 2019 12:25:40 - We hebben een incident in onderzoek.
Deze ochtend ondervinden we problemen met de gesprekskwaliteit van de telefoon gesprekken in ons telefonie platform. Het is wisselend of een gesprek al dan niet verstaanbaar is. We hebben dit probleem in onderzoek.
dinsdag 9 april 2019 07:18:22 - Een incident is opgelost.
Gisteren middag is het probleem verholpen, het bleek een overbelasting in de DNS servers.

vrijdag 22 maart 2019 13:38:02 - We hebben een kritiek incident in onderzoek.
Op dit moment ondervinden wij problemen in ons netwerk. We zijn aan het onderzoeken.
vrijdag 22 maart 2019 13:44:40 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Ondertussen zijn er verbindingen hersteld, nog niet alles is terug.
vrijdag 22 maart 2019 14:06:57 - Een incident is opgelost.
Het probleem bleek een niet goed werkend routerings proces te zijn. Excuses voor het ongemak.

zondag 17 maart 2019 11:38:38 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zit er in ons netwerk een vreemde vertraging en/of verlies in het verkeer. Alle diensten functioneren normaal, soms met wat vertraging. We hebben dit probleem in onderzoek genomen.
maandag 18 maart 2019 17:04:47 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
De oorzaak van de vertraging lijkt gevonden. Over de glasvezel verbindingen tussen ons datacenter in Capelle aan den IJssel en Rotterdam wordt gebruik gemaakt van meerdere kleuren lasers. Een van deze lasers lijkt de fouten te veroorzaken. Deze laser is nu uitgeschakeld. Morgen kunnen nog korte hikjes plaats vinden omdat we onderzoeken of de oorzaak de laser zelf is of de gebruikte patchkabels.
dinsdag 19 maart 2019 16:19:55 - Een incident is opgelost.
Ondertussen is de defecte fiber patch kabel vervangen. Er is geen verlies meer in het verkeer.

dinsdag 12 maart 2019 15:23:52 - We hebben een incident in onderzoek.
Tussen ongeveer 13:50 en 14:10 hadden we te maken met veel verkeer op ons netwerk. Gedurende die periode waren een aantal diensten slecht bereikbaar, zoals VoIP telefonie. De waarschijnlijke oorzaak was een virtuele machine die niet wilde stoppen. Na het uitschakelen hiervan was het verkeer weg. Waarna ons netwerk weer stabiliseerde.
dinsdag 12 maart 2019 15:24:56 - Een incident is opgelost.
Alles is weer normaal.

woensdag 6 maart 2019 16:19:03 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
In het weekend van 9 en 10 maart vinden er werkzaamheden plaats aan ons netwerk. Hierdoor kunnen mogelijk enkele korte onderbrekingen in de verbinding met het internet plaats vinden.
maandag 11 maart 2019 08:40:51 - Een incident is opgelost.
Het onderhoud is succesvol afgerond.
.

donderdag 28 februari 2019 10:21:58 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Er worden vanmorgen reguliere controle en onderhoud werkzaamheden uitgevoerd aan de klimaat systemen in onze colocatie in Capelle aan den IJssel. Daardoor kan de temperatuur daar iets varieren.
donderdag 28 februari 2019 15:47:35 - Een incident is opgelost.
Het onderhoud is afgerond.

woensdag 23 januari 2019 18:16:55 - We hebben een incident in onderzoek.
Op dit moment zijn er bij ons bekende problemen met het verwerken van email, wij zoeken naar de oplossing.
woensdag 23 januari 2019 18:28:42 - Er is een melding aan een incident toegevoegd.
Er bleef veel mails in de queues hangen, ondertussen hebben we alles geleverd, we lopen het nog even na.
woensdag 23 januari 2019 18:37:08 - Een incident is opgelost.
Alle mail is afgeleverd, de queues zijn leeg. We zoeken nog naar de oorzaak om herhaling te voorkomen.

donderdag 10 januari 2019 09:55:38 - Er vindt regulier onderhoud plaats.
Er worden vanmorgen reguliere controle en onderhoud werkzaamheden uitgevoerd aan de klimaat systemen in onze colocatie in Capelle aan den IJssel. Daardoor kan de temperatuur daar iets varieren.
donderdag 10 januari 2019 15:51:08 - Een incident is opgelost.
Het onderhoud is afgerond.

maandag 7 januari 2019 21:50:57 - We hebben een incident in onderzoek.
Onze verbinding naar het bedrijventerrein CapelleXS is verbroken. Mogelijk is een stroomonderbreking ter plekke de oorzaak, maar daar wij niemand kunnen bereiken die dat kan controleren kunnen we op dit moment geen verdere acties ondernemen. Morgenochtend zullen we verder zoeken naar de oorzaak.
dinsdag 8 januari 2019 08:00:21 - Een incident is opgelost.
De spanning is terug en daarmee zijn alle verbindingen weer op.
 
terug naar de actuele status